I dag er det umuligt – stort set i hvert fald – at have en virksomhed, hvis man ikke også har en hjemmeside til at understøtte den. Hvad enten du driver en forretning med online salg, er frisør og gerne vil have, at folk booker tid online via internettet, eller har en forretning, hvor du rådgiver andre og gerne vil synliggøre dine kompetencer, ja så er en hjemmeside vejen til at få tingene til at virke.
Mange især mindre forretningsdrivende er i tvivl om, hvad det koster at etablere en hjemmeside, og sandheden er, at det kan koste fra få tusinde kroner til mange hundrede tusinde kroner – helt afhængigt af, hvilken virksomhed man er, og hvad hjemmesiden skal bruges til.
Inden du løber skrigende væk med billedet af en regning på mange hundrede tusinde kroner på nethinden, så lad os berolige dig med, at for de fleste mindre virksomheder er det at etablere en hjemmeside en ganske overkommelig sag.
Shop eller ikke shop?
Måske har du ikke de penge i kassen, som du skal bruge for at etablere en hjemmeside. Så kan du måske finde pengene ved at tage et quick lån, som er en hurtig vej til at skaffe sig nødvendig likviditet. På 123 Quicklaan kan du for eksempel sammenligne forskellige udbydere at kviklån og se, hvem der tilbyder de bedste vilkår i forhold til den sum, du skal bruge. Indtast for eksempel et lånebehov på 10.000 i sammenligningsværktøjet og få serveret en række mulige lån, som du så kan vælge imellem. Gå efter de laveste årlige omkostninger (ÅOP), som opgøres som en procentdel af lånesummen.
Det helt grundlæggende spørgsmål, du må stille dig selv om din nye hjemmeside er, om du skal have en shop eller ikke har brug for det. Mange forretninger i dag har både en fysisk forretning og en online shop, og det bliver mere og mere almindeligt at have en online shop knyttet til sin hjemmeside. Så er de mulige kunder pludselig spredt ud over hele landet, og du har en meget større forretningsgrundlag, end hvis du alene skal handle med kunder rent fysisk.